banner_tsf

banner_mk

Denetleme Kurulu Raporu

TÜRKİYE SATRANÇ FEDERASYONU

01.10.2008 – 30.09.2010 DÖNEMİ

DENETLEME KURULU RAPORU

1- GİRİŞ

1.1-) Konu

Türkiye Satranç Federasyonu’nun 01.10.2008 – 30.09.2010 dönemi hesap ve faaliyetlerinin, 3289 sayılı Kanun, GSGM Çerçeve Statüsü, TSF Ana Statüsü ve diğer ilgili mevzuat ile yürürlükte olan tek düzen muhasebe mevzuatı ve ilkelerine göre idari, mali ve hukuki bakımdan denetlenmesinden ibarettir.

 

Denetleme Kurulumuz 2008–2009–2010 yılları içerisinde muhtelif zamanlarda yapılan denetim ve incelemeler sonucunda Genel Kurula sunulacak yıllık denetleme raporlarını hazırlamak üzere 02.11.2010 tarihinde Türkiye Satranç Federasyonu merkezinde toplanmıştır.

 

1.2-) Görev ve Yetki

Denetleme Kurulumuz, denetleme raporunu 04.07.2008 tarihli ve 26926 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Türkiye Satranç Federasyonu Ana Statüsü’nün 15 ve 16 ıncı maddesinde belirtilen görev ve yetkilerine istinaden hazırlamıştır.

 

Bu çerçevede Denetim Kurulumuz her yıl en az dört defa toplanarak Federasyonun mali işlemlerini denetlemiştir. Bu denetimler ilke olarak Federasyon yetkililerince Kurulumuza ibraz edilen kayıtların, mevzuata, belge ve kararlara uygun olup olmadığı yönünden gerçekleştirilmiştir.

 

Kurulumuza bu dönemde T. C. Başbakanlık Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü tarafından verilen görev gereğince aşağıda detayları bulunan konular hakkında da araştırmalar yapılmış olup, bunun dışında Federasyon yetkilileri tarafından intikal ettirilen konular değerlendirilmiş, denetleme kurulumuza bunlardan başka diğer kişi, kurum ve kuruluşlar tarafından incelenmesi gereken herhangi bir konu intikal ettirilmemiştir.

 

2- USUL İNCELEMELERİ

 

Türkiye Satranç Federasyonunun muhasebesi yeterli bir organizasyona sahip olup, Federasyon Merkezinde bilgisayara dayalı olarak kayıt altına alınmaktadır. Federasyonun incelenen dönemde kullandığı yasal defterlerin tasdikine ilişkin bilgiler aşağıda gösterilmiştir.

 

DEFTER TÜRÜ

DÖNEMİ

NOTER ADI

ONAY TARİHİ

YEVMİYE NO

Karar Defteri

2005/2010

Ankara 14.Noteri

07.01.2005

00423

 

 

 

 

 

Yevmiye Defteri

2008

Ankara 4.Noteri

18.12.2007

26613

Defteri Kebir

2008

Ankara 4.Noteri

18.12.2007

26612

Envanter Bilanço

2008

Ankara 4.Noteri

18.12.2007

26614

 

 

 

 

 

Yevmiye Defteri

2009

Ankara 18.Noteri

31.12.2008

50362

Defteri Kebir

2009

Ankara 18.Noteri

31.12.2008

50363

Envanter Bilanço

2009

Ankara 18.Noteri

31.12.2008

50364

 

 

 

 

 

Yevmiye Defteri

2010

Ankara 18.Noteri

31.12.2009

45278

Defteri Kebir

2010

Ankara 18.Noteri

31.12.2009

45279

Envanter Bilanço

2010

Ankara 18.Noteri

31.12.2009

45280

Türkiye Satranç Federasyonu’nun kayıtları usulüne uygun olarak düzenlenmiş belgelere dayanmakta olup, bunların gerçeği yansıttığı ve defter kayıtlarının genel olarak kayıt nizamı ve tek düzen muhasebe uygulama genel tebliğlerinde belirtilen muhasebe ilkelerine uygun düzenlendiği görülmüştür.

 

Bu yıl ayrıca T. C. Başbakanlık Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü tarafından Özerk Federasyonlar hakkındaki yayımlanan 31.12.2009 tarih ve B.02.1.GSM.0.06/553/90.09-4438 sayılı genelge çerçevesi kapsamında talep edilen düzenlemelere riayet edilerek anılan tarihten itibaren federasyonun faaliyetlerinin aşağıdaki şekilde düzenlendiği Yönetim Kurulunca beyan olunmuştur.

  • Taşınmaz mal alımı ve kiralamaları ile federasyonun borçlanmasına dair genel kurullarda karar alınması icap ettiğinde Özerk Federasyonlar Çerçeve Statüsü ile Federasyonumuz Ana Statüsü gereğince genel kurula katılan üyelerin ¾ çoğunluğunun aranmasına dikkat edilecektir. Yönetim kurulu mevcut borçların tasfiyesinde de azami gayret gösterecektir.
  • Malzeme dağıtımında malzemeyi teslim alan ve teslim eden kişilerin imzaladıkları teslim tesellüm tutanakları tanzim edilip dosyalanmaktadır.
  • Antrenör, Hakem eğitimleri, gelişim seminerleri düzenli olarak yapılmaktadır ve denklik durumları GSGM Antrenör Eğitim Yönetmeliğine uygun olarak eğitim, kurs ve seminer süreçleri tamamlanmadan terfileri yapılmayacaktır.
  • Demirbaş ve sarf malzemelerinin stok ve kayıtları mevzuat ve talimatlara uygun olarak gerçekleştirilmektedir. Keza sabit kıymetler için genel muhasebe kuralları kapsamında amortisman uygulaması yapılmaktadır.
  • Federasyonumuzun evrak ve arşivleri Ankara’da genel merkezde tutulmaktadır.
  • Federasyonumuzun özerkliğinin amacına uygun olarak sponsorluk gelirlerinin artırılması için hassasiyetle çalışma yapılacaktır. Sponsorluk çalışmalarının çeşitlendirilerek artırılması, faaliyetlerimizdeki çocuk, yetişkin, genç ve kadın oyuncularda olduğu gibi ürün çeşitliliğinin sponsor arayışlarında da sürdürülmesi hedeflenmektedir. Ayrıca sağlanacak ayni ve nakdi tüm katkıların muhasebe kayıtları ile ilişkilendirilmesi temin edilecek ve sponsorluk anlaşmalarımız ile ilgili bilgiler periyodik olarak her ay GSGM Genel Müdürlüğüne gönderilecektir.
  • Uluslararası federasyon toplantılarımızdan sonra katılımdan sağlanan faydanın da işlendiği bir rapor düzenlenerek arşivimizde dosyalanacaktır.
  • Federasyonumuzca düzenlenen kamplarla ilgili olarak katılan sporcu ve idareciler için puantaj kayıtları düzenli olarak tutulmaktadır.
  • Yurtdışı kafilelerin oluşumunda katılacak görevli sayısı ihtiyaca göre belirlenmekte, ilgisi bulunmayan kişiler kafileye dâhil edilmemektedir.
  • Yönetim kurulu toplantılarına katılımları anastatüye uygun gerçekleşmeyen üyelerin mevzuat gereğince üyelikleri düşürülecek ve yerlerine birinci yedekten seçilen üye derhal atanacaktır.
  • Özerk Federasyonların Denetleme Kurulları hakkındaki “etkin şekilde çalışmadığı, raporların detaylı olarak hazırlanmadığı, genel kurullara sunulan denetim kurulu raporlarının mali müşavirler tarafından hazırlanan Federasyonun mali durumunu gösteren tablolardan öteye gitmediği tespit edilmiş olup, bundan böyle denetim raporlarının muhasebe denetim standartları, Federasyonun amaç ve görevleri ile genel kurul kararlarına uygun bir biçimde ve Federasyonu yönlendirici tarzda olmasına ve genel kurullara sunulan raporların Federasyonun ait olduğu faaliyet dönemine ait çalışmaları konusunda genel kurul üyelerine açık bilgi verecek tarzda olmasına dikkat edilmelidir” tembihatlarına denetleme kurulumuz tarafından kuruluşumuzdan bu yana uyulduğu gibi bundan böyle de bu ilkelerin uygulanmasına azami dikkat gösterileceği tabidir.
  • Federasyonun alındı belgeleri müteselsil sıra numarasına sahip olup, makbuzlar bunları kullanmakta olan ilgililerine imza karşılığı teslim edilecektir. Alındı belgeleri ile toplanan paralar derhal hesaba yatırılacak ve dekontun üzerine ilgili olduğu alındı belgesinin numarası yazılarak muhafaza edilecektir.

 

 

  • Federasyonun üçüncü şahıs ve kurumlarla yaptığı protokoller imzalanmadan önce yönetim kurulu tarafından karar altına alınmaktadır. Protokol hükümlerinin açık olmasına, tarafların sorumluluklarının net olarak ortaya konmasına dikkat edilmektedir.
  • Milli takımların oluşumları keyfiyetten uzak olarak belirli kriterler çerçevesinden Teknik Kurulun görüşleri alınarak yapılacaktır.
  • Oluşturulan kurulların düzgün bir şekilde çalışmaları temin edilmekte ve bu kurulların federasyonumuza azami katkılarının sağlamasına özen gösterilmektedir.
  • Çalışan personel için iş akitleri imzalanmakta ve özlük dosyaları düzenli şekilde hazırlanıp arşivlenmektedir. Emekli olabilecek personel için kıdem tazminatı fonu ayrılmaya başlanmıştır.
  • Müsabakalara katılanlara ve görevlilere yapılan ödemeler imza karşılığı veya banka hesaplarına yapılmaktadır. Bunun dışındaki taleplerde hak sahibinin talimatı mutlaka aranmaktadır.
  • Çalışanlara maaş ve ücretleri dışında personel arasında ücret dengesizlik yaratacak şekilde ek ödemeler yapılmasından kaçınılacaktır.
  • Federasyonumuzun yıllık faaliyet programı ile belirlenen hedefleriyle çelişebilecek türden harcamalar yapılmaması hususunda hassas davranılmaktadır.
  • Federasyonumuz faaliyetlerinde mutemetlere ihtiyaçtan fazla avans verilmeyecek, avanslardan artakalan bakiyeler geciktirilmeden iade alınacak, aynı kişiye avansını kapatmadan yeni avans açılmayacak, avanslar titizlikle takip edilecektir.
  • Üçüncü şahıslara fatura mukabili yapılan ödemelerde Maliye Bakanlığı tebliğleri kapsamında daima banka hesabı kullanılmaktadır. Keza federasyonu temsil ve ilzam ile ödeme yetkilerinin yüksek miktarlarda harcama yetkisi de verilerek tek kişide toplanmasının önüne geçilecek, yönetim kurulunun genel kurulda onaylanan bütçe doğrultusundaki onaylamış olduğu tüm harcama ve ödemeler en az iki imza ile gerçekleştirilecektir.
  • İl dışında görevlendirilecek personelin adına mali onay tanzim edilerek ödeme yapılmasına özen gösterilecektir.
  • Sportif faaliyetlere ilişkin yolluk bildirimlerinde yolculuk ve ikamet günlerinin ayrıntılı olarak belirtilmesi sağlanacaktır.
  • 4734 sayılı Kanunun 22-e maddesine göre idarelerin ihtiyacına uygun taşınmaz mal alımı yapılırken ihtiyaca ilişkin gerekçelerin açıkça belirtilmesi gerektiği gibi alıma ilişkin rayiçlerin tespit edilerek onay belgesine eklenmesi gerektiği takdir olunmuştur. Tabi olunan mevzuatın öngördüğü diğer zorunluluklara uyulacağı gibi “Kamu İdarelerinin Taşınmaz Mal alımı ve kiralamalarına ilişkin genelge” hükümlerinin de yerine getirileceği tabiidir.
  • Federasyonumuz tarafından yapılan her türlü harcamada Maliye Bakanlığı tebliğlerinde belirtilen belgelerin temin edilmesine özen gösterilmektedir.
  • Federasyonumuzun Mal ve Hizmet Alım Talimatnamesi, rekabeti, ihtiyaçların uygun şartlarda ve zamanında teminini ve kaynakların verimli kullanılmasını sağlayacak şekilde düzenlenecektir.
  • Federasyonumuzun sporcu sayısı, kulüp sayısı, kategorilere göre antrenör ve hakem sayıları, lisanslar, belgeler, yurtiçi ve yurtdışı müsabaka sonuçları hakkındaki tüm bilgiler ile sporcu, kulüp ve antrenörler bazında özlük dosyaları düzenli olarak tutularak arşivlenecek, ayrıca bu bilgiler web sitemizde bilgi bankası halinde kamuoyu ile paylaşılacaktır.
  • Harcama dosyaları da numaralandırılmakta, faaliyet ve harcamalar bazında federasyonda muhafaza edilmekte, gider kaydedilen işlemlere ait fatura, perakende satış fişleri, gider pusulaları, ücret bordroları ve banka dekontu gibi tüm belgeler ve ekleri, tüm açıklamalarla birlikte noksansız biçimde dosyalarında saklanmaktadır.

 

Ayrıca; GSGM UYGULAMAYA DÖNÜK MUHASEBE VE KAYIT USUL VE ESASLARI (YÖNERGE EKİ – A) KAPSAMINDA ki aşağıdaki hususlarda düzenlemeler yapılmıştır:

  • 4857 sayılı İş Kanununun 75 inci maddesi hükmünce ve uygulamaya dönük muhasebe kayıt usul ve esasları (Yönerge Eki-A) 9 uncu maddesi beşinci fıkrası hükmünce tutulması zorunlu olan personel özlük dosyaları yukarıda da belirtildiği gibi usulüne uygun olarak tutulmaktadır.
  • 5335 sayılı yasanın 30. Maddesinde belirtilen nitelikleri taşıyan personelin Kanun hükmüne uygun şekilde SGK işlemleri yapılmaktadır.
  • Çalıştırılan personelin ücret ödemelerine ilişkin ücret ödeme bordroları 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 102 inci maddesinde ve Vergi Usul Kanunu 238 inci maddesinde belirtilen unsurları taşımaktadır.
  • Çalıştırılan personelin ücretlerinden kesilen vergilerden oluşan 193 sayılı Gelir Vergisi Kanunu 94 üncü maddesi hükmüne uygun olarak düzenlenen Muhtasar Vergi Beyannamelerinin zamanında Ankara Maltepe Vergi Dairesine gönderildiği tespit edilmiştir.
  • Rapor tarihi itibariyle Federasyon bürosunda 27 personel çalıştığı, çalışanların ücret ve kanuni ödemelerinin düzenli olarak yerine getirildiği, tüm personel alımlarının Yönetim Kurulu kararlarına, Yürütme Kurulu kararlarına dayalı olarak yapıldığı, iş akitlerinin bulunduğu tespit edilmiştir.

 

Çalışanlarla ilgili bilgiler aşağıdadır:

 

S.NO

ADI SOYADI

GÖREVİ

1

FATMA ÖZTÜRK

SPOR UZMANI-HABER KOORDİNATÖRÜ

2

YAKUP BAYRAM

ANTRENÖR

3

NİYAZİ ERMAN ÜSKÜDARLI

GENEL SEKRETER

4

İBRAHİM TOFAN

ANTRENÖR

5

MELİH SAĞIT

SPOR UZMANI-TURNUVALAR VE LİSANS KOORDİNATÖRÜ

6

HASAN KILIÇASLAN

BAŞ ANTRENÖR

7

BÜLENT KUMCU

VERİ GİRİŞ OPERATÖRÜ

8

HÜLYA EKİNCİ

HİZMETLİ

9

HÜSNİ KOCAOĞLU

HİZMETLİ

10

BAYRAM YILMAZ

ULAŞIM SORUMLUSU

11

YASİN EMRAH YAĞIZ

ANTRENÖR

12

SİMTEN KAYA

İSTANBUL SORUMLUSU

13

HAKAN ERDOĞAN

ANTRENÖR

14

LEYLA ARSLAN

İSTANBUL BÖLGESİ YARDIMCISI

15

RAHİME YASEMİN YİĞİT

MUHASEBE YARDIMCISI

16

EMİNE YANIK SURAL

VERİ GİRİŞ OPERATÖRÜ

17

DİLEK BAKIR

MUHASEBE SORUMLUSU

18

GÖRKEM ÖZDEMİR

SANTRANÇ AKADEMİSİ SORUMLUSU

19

ERDEM ETEM UÇARKUŞ

TEKNİK DANIŞMAN

20

OĞUZ TAYMAZ

SPOR UZMANI- EĞİTİM KOORDİNATÖRÜ

21

AHMET CAN YURTSEVEN

ANTRENÖR

22

ASLI KARA

MİLLİ TAKIM MENAJER YARDIMCISI

23

ÜMİT KÜÇÜKAHMETOĞLU

SPOR UZMANI

24

NİLÜFER GÜRGEN

BURSA İL TEMSİLCİLİĞİ GÖREVLİSİ

25

ÖZGÜR SOLAKOĞLU

MİLLİ TAKIMLAR MENAJERİ

26

TEOMAN ULUCAN

ANTRENÖR

27

ALPER EFE ATAMAN

ANTRENÖR

 

  • Yönergenin 1 inci maddesinde belirtildiği şekilde Muhasebe Görevlisi olarak bir daimi personelin hizmet ettiği, muhasebe bilgisayar programına sahip bir muhasebe servisi oluşturulduğu, GSGM tarafından talep edilen bilgilerin geciktirilmeden yollandığı görülmüştür.
  • Yönergenin 4 üncü maddesi kapsamında, bütçeden aktarılan payların yıllık programlarda yer alan faaliyetlerde, altyapı ve eğitim harcamalarında, ilgililerine dağıtılmak üzere spor ve sarf malzemelerinin alımında, üst kuruluş aidat giderlerinde kullanıldığı, bu tür gelirler için ayrı bir banka hesabı açıldığı görülmüştür.
  • Yönergenin mal ve hizmet alımlarıyla belgelendirmeye ilişkin esaslar başlıklı 8 inci maddesinin onuncu fıkrasında belirtilen hükme uygun olarak Federasyon adına tanzim edilmiş bir kredi kartı edinildiği tespit edilmiştir. Bundan böyle şahsi kredi kartlarının federasyon harcamalarında kullanılmaması hususuna özen gösterileceği gibi aynı madde kapsamında daha önce GSGM Teftiş Kurulu talebiyle istenildiği şekilde “federasyon çalışanlarının şahsi kredi kartları ile yapılan ödemeler nedeniyle kazanılan mil puanlarının tespitinin ve hesaplanmasının zor olduğu, bugüne kadar federasyon yöneticileri, personeli ve diğer temsilci ilgilileri tarafından kendi kredi kartları ile yapılan harcamalar dolayısıyla edinilmiş promosyon gelirlerinin kendileri tarafından değerlendirilmesi” hususunda yönetim kurulunun karar aldığı tespit edilmiştir. Keza aynı kararda “federasyon başkanı Ali Nihat Yazıcı’nın şahsi kartlarıyla federasyon için yapmış olduğu harcamalardan elde ettiği mil puanların tamamı federasyon harcamalarında kullanılmış olduğundan başka bir karar alınmasına gerek bulunmadığı” da aynı karar ile beyan edilmiştir.
  • GSGM Teftiş Kurulu talebi gereğince yukarıda sayılan milpuanların harcanma usullerinin ve buna ilişkin yönetim kurulu kararının, federasyona ait araçların kullanımı ve tahsisine ilişkin olarak eksik olduğu tespit olunan düzenleyici yönetim kurulu kararının alındığı, ayrıca bu hususlarla birlikte “14.04.2007 tarihinden sonra kullanılan krediler ile bunlara ilişkin ödenen masraf ve faizlerinin tespit olunmasına ve ilk mali veya olağan genel kurula intikal ettirilerek ibraya sunulması”na aynı yönetim kurulu kararında yer verildiği görülmüştür. Talep doğrultusunda yapılan araştırmada “federasyonun özerk olduğu tarihten 09.07.2006 tarihine kadar fatura karşılığı veya bilet ibrazı suretiyle yapılan uçak bileti ödemelerinin” hangisinin business class ve hangisinin ekonomi sınıfı olarak düzenlendiğinin faturalardan ve biletlerden tespit edilmesinin olanaksız olduğu beyan edilmiştir. Keza federasyon çalışanı iken iş akitleri fesih edilen Suat ATALIK, Hakan AKTAÇ ve Ekaterine ATALIK’ın haksız fesih iddiası ile açmış oldukları davalar henüz sonuçlanmadığından ve henüz herhangi bir tazminat ödenmesi söz konusu olmadığından herhangi bir düzenleme yapılmasına gerek olmadığı tesbit olunmuş ve ilgililerin “fesih bildirimlerinde yer alan fesih nedenlerinin yönetim kurulunca haklı görüldüğü, mahkeme tarafından farklı bir karar alınsa dahi kasıt ve ihmal bulunmayan bu işlemden dolayı ilgili kişilere yapılması muhtemel her türlü tazminat ve cezai kaydı şart ödemelerinin federasyon bütçesinden ödenmesine” dair karar alındığı tespit olunmuştur.
  • Yönergenin  “Sözleşmeli Personel ve Ödenecek Ücretler” başlıklı 9 uncu maddesi dördüncü fıkrası hükmü gereğince sözleşmeli personele ödenecek brüt ücretlerin alt ve üst sınırları dikkate alınarak istihdamın temin edildiği ve yönergenin 11 inci maddesi ikinci ve üçüncü fıkralarında belirtilen hususlara riayet edilerek peronele ücret ve sair ödemelerin banka kanalıyla ödendiği saptanmıştır.
  • Yönergenin Harcırah ve Görev Ücretleri başlıklı 10 uncu maddesi ikinci, üçüncü ve dördüncü fıkraları hükümlerine uyulduğu ve yönergenin “Ödeme İşlemleri” başlıklı 11 inci maddesi dördüncü fıkrasında yer alan (ç) alt bendi gereği Toplu kokteyller veya yabancı konuklar ile sponsorların katıldığı toplu yemekler dışında alkollü içki bedellerinin, faaliyetle doğrudan bağlantısı olmayan konukların her türlü harcamalarının, bitki kürlü masajlar, çamur banyoları, pay tv ödemeleri v.b. harcama bedellerinin tediye edilmesinin söz konusu olmadığı beyan olunmuştur.
  • Yönergenin “Ödeme İşlemleri” başlıklı 11 inci maddesi sekizinci fıkrası (a) alt bendi gereği “Uluslararası Kuruluş ve Aidat Ödemeleri” konusunda titizlikle takip edilmeli ve süresinde ödenmesine dikkat edilmelidir hükmünce Türkiye Satranç Federasyonumuzun üyesi bulunduğu uluslararası kuruluşlar olan ICCF – FIDE aidatlarında yaşanan gecikmelerin ve ödenen cezaların önüne geçilmesi için konunun daha dikkatli ve özenli takip edilmesi gerektiği saptanmıştır.
  • Yönergenin “Tutulması Gerekli Diğer Kayıt ve Defterler” başlıklı 17 inci maddesi birinci fıkrası (b) alt bendi çerçevesinde Denetleme Kurulu karar defteri 2004 yılından bu yana düzenli olarak tutulmaktadır.
  • T. C. Başbakanlık Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünce yayımlanan Yönerge Eki-B’de kayıtlı Özerk Spor Federasyonları Tek Düzen Hesap Planı ve İzahnamesi gereğince tüm muhasebe sistemimiz tembihatlar doğrultusunda duzenlenecektir. Federasyonumuzda kullanılan muhasebe programı Muhasebe İzleme Merkezindeki konsolidasyon programıyla uygun hale getirilmiştir.

 

3-HESAP İNCELEMELERİ

 

1- Temsil, Yetki, Satın alma, Harcama ve Ödeme Prosedürü

 

Federasyonun tüm resmi özel kurum ve kuruluşlara karşı temsil ve ilzamı yukarıda da belirtildiği gibi Federasyon Başkanı Ali Nihat YAZICI ile Başkan Vekili Mural KUL, Yönetim Kurulu Üyesi Aşkın KELEŞ ve Federasyon Genel Sekreteri Niyazi Erman ÜSKÜDARLI’lardan herhangi ikisinin müşterek imzaları ile mümkündür.

Satın alma veya harcamalarda; temsil ve ilzama yetkili iki kişinin imzaları ile hazırlanan istek listesi, Türkiye Satranç Federasyonu Yönetim Kurulu Başkanlığına yazılarak konuyla ilgili en az üç teklif almak ve bu tekliflerden en düşüğünden satın alma kararını vermek suretiyle, fatura mukabili satın alma ve harcama işlemi gerçekleşmektedir. Söz konusu harcama faturalarının ödemelerinin tamamı bankadan ilgilisine ödenmektedir.

 

2- 01.10.2008 - 30.09.2010 Dönemi Banka Hesapları inceleme dönemi sonu itibariyle kurumun Banka Hesap Bakiyeleri aşağıdaki gibidir.

 

HESAP ADI

(TL) BAKİYE

Türkiye Vakıflar Bankası Hesapları

36,95

Vakıfbank GSGM Şubesi 2000647 Nolu TL Hesabı

36,95

Türkiye Garanti Bankası Hesapları

11.752,45

Garanti Bankası Anafartalar Şubesi 6299878 Nolu TL Hesabı

225,24

Garanti Bankası Anafartalar Şubesi 6299819 Nolu TL Hesabı

2.139,50

Garanti Bankası Anafartalar Şubesi 9095907 EURO Hesabı

1.377,52

Garanti Bankası Anafartalar Şubesi 6299815 Nolu TL Hesabı

465,00

Garanti Bankası Anafartalar Şubesi 9095908 USD Hesabı

904,50

Garanti Bankası Anafartalar Şubesi 9095570 CHF Hesabı

732,81

Garanti Bankası Anafartalar Şubesi Bloke Hesap

183,00

Garanti Bankası Anafartalar Şubesi 9197876 Nolu Hesap

5.724,88

Türkiye İş Bankası Hesapları

92.757,99

Türkiye İş Bankası Ulus Şubesi 4200-5808095 TL Hesabı

64.010,36

Türkiye İş Bankası Ulus Şubesi 4200-3881023 EURO Hesabı

15.552,51

Türkiye İş Bankası Ulus Şubesi 4200-3881019 USD Hesabı

4.712,68

Türkiye İş Bankası Ulus Şubesi 4200-5812035 TL Hesabı

1.218,46

Türkiye İş Bankası Ulus Şubesi 4200-5980831 TL Hesabı

73,07

Türkiye İş Bankası Ulus Şubesi 4200-5930838 TL Hesabı

7.165,91

Türkiye İş Bankası İstanbul 1074-0451829 TL Hesabı

25,00

TOPLAM

104.547,39

 

Türkiye Satranç Federasyonu’nun yukarıda yer alan bakiyeleri banka ekstrelerinden kontrol edilmiş olup, söz konusu ekstrelerinin birer nüshaları çalışma dosyamızda yer almaktadır.

3- Stoklar;

MALZEME CİNSİ

ADET

TUTAR

Anahtarlık – Rozet

4.663

16.629,15

WYCC Anahtarlık

2.000

3.540,00

Hakem Kokart

992

2.210,73

Satranç Saati

2.712

200.113,14

Ahşap Masa

2

346,86

Askılı Eğitim Panosu

875

7.704,20

Eğitim Satranç Takımı

2.996

24.291,48

Elektronik Satranç Seti

41

9.716,89

Ayaklı Gösterim Panosu

97

25.154,18

Turnuva Takımı

43

3.158,71

Kale Kalemlik-Dişbudak

32

1.078,00

Öğrenci Takımı

10.254

10.254,00

Benim Ustalarım Satranç Kitabı

2

144,00

Profesyonel Takım

3907

3.907,31

Okul Takımı

28

708,00

Başlangıç Düzeyi Ders Kitabı

492

1.330,01

EVA Satranç Eğitim Pano Taşı

52

778,80

Kravat

5

239,40

WYCC Baskılı Sıfır Yaka T-Shirt

200

2.160,00

Görme Engelliler Satranç Takımı

100

8.496,00

Öğrenci Takım Altlığı

300

4.860,00

Kupa Bardak

450

1.994,00

Olgun Kulaç Satranç Kitabı

28

400,56

A5 Satranç Kitabı Adım 1-5

14.518

26.008,00

A4 Satranç Kitabı Adım 1-5

24.461

27.258,00

Zürih Ul.Arası Satranç Turnuvası 1953

2.960

14.386,95

Oyun Sonunda Ustalık Dersleri

2.925

14.032,95

Oyun Ortasında Ustalık Dersleri

2.928

13.560,96

Kurma E.Satranç Panosu

40

1.888,00

Kurma S.Satranç Panosu

64

3.776,00

Gömlek

1.116

30.268,08

TOPLAM

460.394,36

 

4- Verilen Depozito ve Teminatlar; kısa vadede okul projesi için 5.000,00 TL, taşıt tanıma sistemi için 3.072,00 TL olmak üzere toplam 8.072,00 TL’dir. Uzun vadeli verilen depozito ve teminatlar ise; elektrik için TEDAŞ’a 844,00 TL, su için ASKİ’ye 1.603,43 TL, 2012 Olimpiyatları için verilen güvence bedeli 667.240,00 TL olmak üzere toplam 669.688,11 TL’dir.

5- Federasyonun rapor tarihi itibariyle kulüplerden 5.018,75 TL alacağı bulunmaktadır.

6- Verilen Sipariş Avansları; 10.954,16 TL’dir.

7- Gelecek Aylara Ait Giderler; 40.197,19 TL’dir.

8- Eylül / 2010 dönemi itibariyle Federasyonun Devreden KDV tutarı 2.378,62 TL’dir.

9- Devam eden faaliyetler nedeniyle 134.805,38 TL avans mutemetler üzerinde bulunmaktadır.

10- Binalar; Özgürler İş Merkezi Federasyon Binası tutarı 1.292.877,39 TL’dir.

11- Taşıtlar; 1 adet Renault Megane, 1 adet Renault Traffic, 1 adet Ford Mondeo, 1 adet Wolksvagen Transporter, 1 adet Wolksvagen Caddy 241.985,87 TL’dir.

 

12- Federasyon bürosunda kullanılan büro makinaları, bilgisayarlar, mobilya ve mefruşatlar yıllar itibariyle;

 

-          2005 yılında 46.403,26 TL,

-          2006 yılında 135.044,42 TL,

-          2007 yılında 150.616,95 TL,

-          2008 yılında 13.491,47 TL,

-          2009 yılında 62.092,60 TL,

-          2010 yılında 25.226,08 TL olmak üzere toplam 432.874,78 TL’lik demirbaş malzemesi mevcut olup, Federasyon yetkililerince onaylanmış listelerden tespit edilmiştir. Bu yıl üçer aylık dönemler halinde üç dönemde ayrılmış olan amortisman tutarı da 125.186,58 TL olarak gerçekleşmiştir.

13- Haklar; lisanslı programlar kullanım hakları ile isim hakları toplamı 166.915,44 TL’dir.

14- Gelecek Yıllara Ait Giderler; 678.170,05 TL’dir.

15- Banka Kredileri; Özgürler İş Merkezi borçlanma bedeli ve araç kredileri yıllık faiz ödemeleri toplamı 186.255,52 TL olarak gerçekleşmiştir.

16- Federasyonun mal ve hizmet alımından dolayı satıcılara 437.460,90 TL, yapılan faaliyetlerin merkez ödeme borçları olarak 134.745,95 TL olmak üzere toplam 572.206,85 borcu bulunmaktadır.

17- Federasyonun 466.308,22 TL tutarında borç senedi vardır.

18- Rapor tarihi itibariyle personele olan borç 62.418,14 TL’dir.

19- Vadesi gelmemiş vergi borcu 31.255,58 TL, vadesi gelmemiş SSK prim borcu 16.273,92 TL ‘dir.

20- Özgürler İş Merkezi borçlanma bedeli olarak uzun vadeli krediler toplamı 1.002.132,66 TL’dir.

 

21-GELİRLER

 

Türkiye Satranç Federasyonu’nun inceleme döneminde toplam geliri 16.180.294,96 TL’dir.  Söz konusu gelirlerin detayı aşağıda yer almaktadır.

 

GELİRLER

YARDIM (GSGM PAYI)

2.300.000,00

SPOR TOTO

2.850.000,00

KATILIM PAYI GELİRLERİ

935.214,96

LİSANS GELİRLERİ

837.929,51

VİZE GELİRLERİ

388.622,62

TRANSFER GELİRLERİ

11.523,75

CEZA GELİRLERİ

1.450,00

KURS GELİRLERİ

159.115,39

SPONSORLUK GELİRLERİ

2.371.660,42

BAŞKAN ADAYLIK ÜCRETİ

16.000,00

MİLLİ VE TEMSİLİ MÜSABAKA GELİRLERİ

5.885.610,15

HEDİYELİK EŞYA SATIŞ GELİRLERİ

184.133,35

WEB SİTESİ YAPIM GELİRLERİ

118.776,50

TALEP EDİLMEYEN YOLLUK HARCIRAHLARI

28.509,60

5510 SAYILI KANUN ERKEN ÖDEME İNDİRİMİ

38.161,78

GEÇMİŞ DÖNEM TURNUVA KATILIM GELİRİ

2.900,00

TALEP EDİLMEYEN HESAP BAKİYELERİ

21.995,03

FAİZ GELİRLERİ

813,48

KAMBİYO KARLARI

27.878,42

TOPLAM

16.180.294,96

22- GİDERLER

 

Türkiye Satranç Federasyonu ‘nun inceleme döneminde toplam gider ve harcamaları toplamı 15.029.371,24 TL’dir. Söz konusu giderlerin detayı aşağıda yer almaktadır.

 

YURTİÇİ FAALİYET GİDERLERİ

6.653.737,74

YURTDIŞI FAALİYET GİDERLERİ

1.960.773,53

YURTİÇİ KAMP GİDERLERİ

453.726,75

EĞİTİM GİDERLERİ

646.030,40

ALTYAPI ÇALIŞMALARI GİDERLERİ

1.929.083,96

İÇ DIŞ KURUL TOPLANTI GİDERLERİ

190.301,16

ECU SEÇİM ÇALIŞMA GİDERLERİ

62.685,85

İL TEMSİLCİLERİ GİDERLERİ

112.616,89

DEMİRBAŞ AMORTİSMANLARI

125.186,58

PERSONEL GİDERLERİ

1.488.799,08

KIRTASİYE GİDERLERİ

92.935,07

HABERLEŞME GİDERLERİ

234.665,50

KARGO GİDERLERİ

37.119,39

AKARYAKIT GİDERLERİ

67.092,04

ARAÇ BAKIM ONARİM GİDERLERİ

34.024,96

BAKIM ONARİM GİDERLERİ

14.237,66

AİDAT GİDERLERİ

24.853,78

ELEKTİRİK GİDERLERİ

24.475,10

DOĞALGAZ GİDERLERİ

11.389,84

SU GİDERLERİ

14.406,42

SİGORTA GİDERLERİ

48.318,29

BÜRO TEMİZLİK MALZEME GİDERLERİ

14.301,09

KİRA GİDERLERİ

86.582,57

TEMSİL VE İKRAM GİDERLERİ

40.726,08

MÜŞAVİRLİK VE AVUKATLIK GİDERLERİ

35.089,62

BANKA MUAMELE GİDERLERİ

9.772,11

REKLAM VE TANITIM GİDERLERİ

58.508,32

SATRANÇ TV GİDERLERİ

4.257,64

KİTAP ÇEVİRİ VE YAYIN GİDERLERİ

107.468,08

DİĞER GİDERLER

42.489,38

KURFARKI GİDERLERİ

24.715,16

WEB SİTESİ GÜNCELLEME GİDERLERİ

24.700,00

SATILAN HEDİYELİK EŞYA MALİYETİ

79.224,51

FİNASMAN GİDERLERİ

275.076,69

TOPLAM

15.029.371,24

GELİR FAZLASI

1.150.923,72

GENEL TOPLAM

16.180.294,96

 

2012 Dünya Satranç Olimpiyatlarının İstanbul’a alınması için, 2008 yılında Almanya’nın Dresden kentinde düzenlenen FIDE Genel Kurulunda, stand kirası, hediyelik eşya, lobi faaliyetleri ve ülkemiz adına oy kullanacak bazı FIDE delegelerinin konaklama, ulaşım ve yemek masrafları için toplam 177.724,32 TL harcama yapıldığı, bunun için yönetim kurulu kararı alındığı ve bahse konu harcamalara ilişkin olarak T.C. Başbakanlık Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü tarafından Federasyon bütçesine 2008 yılında fazladan ek ödenek olarak kaynak aktarıldığı, harcamaların Federasyon Ana Statüsü ve genel hukuk hükümlerine göre yapıldığı, evraklar ve ilgili defter ve kayıtlar üzerinden tespit edilmiştir.

 

Avrupa Satranç Birliği (ECU) seçimleri için 31.07.2010 tarihli yönetim kurulu kararıyla onaylanmış olan yürütme kurulu kararı ile 100.000,00 Avro ödenek harcama yetkisi alınmış olup, ancak yalnızca 62.685,85 TL harcama yapıldığı, 04-13 Ocak 2010 tarihlerinde Bursa’da gerçekleştirilen Dünya Takımlar Satranç Şampiyonasının ardından Federasyon Başkanınca verilen bilgiler doğrultusunda incelenen belgelere gore,  federasyona ulaştırılan konaklama sözleşmesinde federasyonu temsilen Kuvay Sanlı’nın, ulaşım firması ile yapılan sözleşmede ise Özgür Özbostanlar’ın -federasyon adına yetkisiz bir biçimde imza attıkları- tespit edilmiştir. Ancak, söz konusu sözleşmelere ilişkin hizmetler federasyonca alındığından bu konuda federasyonca işlem yapılması olanağı kalmadığı beyan olunmuş, konunun yukarıda sayılagelen diğer hususlarla birlikte mali genel kurulda gündeme getirilmesinin uygun olacağı kanaatine varılmıştır.

 

Türkiye Satranç Federasyonu’nun 01.10.2008 - 30.09.2010 dönemine ait gelir tablosunda yer alan gelirleri ve giderleri arasındaki fark olan gelir fazlası 1.150.923,96 TL’dir.

4- SONUÇ:

 

Türkiye Satranç Federasyonu’nun 01.10.2008 - 30.09.2010 dönemi kayıt ve belgelerinin denetimi ile ilgili hesaplar üzerinde yaptığımız çalışma genel kabul görmüş muhasebe ilke, esas ve standartlarına göre yapılmıştır. Buna göre;

 

1- Türkiye Satranç Federasyonu’nun kayıtları usulüne uygun olarak düzenlenmiş belgelere dayanmakta olup, bunların gerçeği yansıttığı ve defter kayıtlarının genel olarak kayıt nizamına ve tek düzen muhasebe uygulama genel tebliğlerinde belirtilen muhasebe ilkelerine uygun olduğu,

 

2-İnceleme döneminde Türkiye Satranç Federasyonu’nun toplam gelirinin 16.180.294,96 TL olduğu,

 

3-İnceleme döneminde Türkiye Satranç Federasyonu’nun toplam giderlerinin 15.029.371,24 TL olduğu,

 

4- Türkiye Satranç Federasyonu’nun 01.10.2008 - 30.09.2010 dönemi gelir tablosundaki gelir fazlasının 1.150.923,72 TL olduğu tespit edilmiş olup, 30.09.2010 tarihli bilançoda yer almaktadır.(EK-2)

 

Yapılan kontroller sonucunda yukarıdaki hesaplamaların gerçeği yansıttığı sonucuna varılmıştır.

 

Durumu saygılarımızla Genel Kurulun takdir ve bilgilerine sunarız.

 

 

 

DENETLEME KURULU

 

 

 

 

EKLER:

1- 01.10.2008 - 30.09.2010 dönemi gelir – gider tablosu

2- 30.09.2010 dönemi bilançosu

 
Türkiye Satranç Federasyonu © 2010